Почетак > ГЛАС ОБИЧНИХ ГРАЂАНА > KOSOVO: JOŠ JEDNA PAKLENA KUHINJA EVROPE

KOSOVO: JOŠ JEDNA PAKLENA KUHINJA EVROPE

1. фебруара 2013.

 

Neke od zapadnoevropskih zemalja su postavile pitanje da li postoje tolerantni i radikalni vehabija?? Ni u iskrenost reči onih koji se bave poslovima bezbednosti, ne možemo uvek biti sigurni! Amerikancima je dozvoljeno da takva pitanja rešavaju po kratkom postupku; šalju u Gvantanamo!!

Neki zluradi komentari idu “tako daleko” pa kažu da će “zabrana piva pokrenuti treći svetski rat!”

vehabije5555. 

                                            Zapad je uradio sav posao

Sve istočnoevropske zemlje sada, (pa i Slovenija), na isti način kao i ranih 90-ih bivša SFR Jugoslavija, lagano idu u ambis. Svi su verovali u vredenosti demokratije, ali su svi prevareni. Evropa će sebe zaštititi od novopridošlih imigranata iz Afrike i Azije, a zahtevati od nas da se mi finansijski iscrpljujemo, štiteći je.

Radikalni islam je zaista želeo svoju muslimansku državu u Evropi; u Bosni i Hercegovini, kao što kažu bezbedonosni stručnjaci, takva država mudžahedina je skoro završena, a sada postoje znaci novog oblika opasnosti na Kosovu.

U Bosni, prvo su verski učitelji išli na školovanje, a istovremeno je humanitarna pomoć slata iz Saudijske Arabije koja je takođe i služila istoj svrsi kao i dolazak mudžahedina u BiH tokom rata.

A za nas u Srbiji, baš nas briga za ocenu američkog Istraživačkog instituta Freedom House, koji je rangirao Saudijsku Arabiju kao jednu od najvažnijih represivnih diktatura u svetu. Tim više, što se ni Kongres SAD, niti iko iz administracuje, nije ni osvrnuo na takvu ocenu (iz sopstvenih interesa, naravno); dok su uvek znali da kritikuju unutrašnje stanje drugih država, i donosili represivne odluke, kojima su uvodili i sankcije onim vladama koje ne ispunjavaju želje SAD.

Do kraja sukoba u BiH, više od 2.000 bosanskih muslimana prošlo je kroz ove medrese(verske škole). Prema raspoloživim podacima, tokom rata radilo je 19 medresa, koje su posle rata dostigle brojku od 25.

Vehabije su širile svoje učenje i na druge načine. Prema brojnim podacima, vehabije su slale humanitarnu pomoć selima u BiH, ali samo ljudima koji su ispunjavali njihove kriterijume. Na primjer, stigli bi u selo sa kamionima punim hrane, ali bi pomoć dali samo onima koji su dolazili u medrese.

Uprkos zahtevima Zapada da se mudžahedini proteraju, mnogi od njih su ostali, oženivši se lokalnim devojkama, koje su im tako omogućile stalni boravak u BiH i nastavak širenja njihovih ideja i davanje podrške.

Danas su mudžahedini koji su ostali u BiH integrisani među lokalno stanovništvo, imaju državljanstvo i naučili su jezik, a mnogi od njih su uzeli lokalna imena i osnovali porodice.

 

A na Kosovu i Metohiji bomba otkucava…

 

Osvrćući se na kosovsko iskustvo sa islamom, pored “opranih para” – koje se ogledaju u novim građevinama, gomili benziskih pumpi, sportskim terenima, mnoštvu hotela i restorana, skupim vozilima u kojima krstare putevima deo bivših pripadnika OVK…; valja istaći da siromaštvo i nezaposlenost na Kosovu, utiče na rast radikalnog islama, čiji pobornici traže veća prava i izazivaju različite reakcije kod svetovnog stanovništva Kosova.

Dalje, primećuje se da deo vernika, koji petkom ne može ući u džamiju, sedi ispred ili na trotoaru, i preko zvučnika slušaju molitvu ili verske propovedi, dok se na samo nekoliko metara od džamija vide “dokazi nemoralnosti”, gde mladići i devojke sede po barovima, uz kafu i piju pivo.

Velika bronzana statua miljenika Albanaca, Bila Klintona u stavu podignute ruke u “znak pozdrava ili trijumfa”, “krasi” bulevar po kome su Albanci dali njegovo ime. A Klinton je ostao “nezaboravan” patriotama Srbije, zato što je 1999. poslao avione NATO-a da nas bombarduju, i postavio temelje za stvaranje nove i šire države Albanaca. Na žalost…

Islamski dzihad 3

                                              Rezultati međunarodne zajednice

Druga indirektna posledica rata, javlja se u pojavi da se strogi oblik islama provlači i obuhvata čitavo Kosovo. Do 1999. nije bilo poznato prisustvo grupa islamista i bili su u velikoj meri nepoznati, dok je danas sve veće prisustvo verskih konzervativaca i ekstremista, sa vidljivijim grupama pristalica u svim većim gradovima, i nekim od najsiromašnijih oblasti na Kosovu. Njihovom usponu je pogodovalo povećano očekivanje društva zbog pomanjkanja islmaske vere, nego što je bilo stvarno oduševljenje samih Albanaca prema Amerikancima.

Bezbednosni stručnjaci navode da su se ove teške forme vere uzdigli nakon rata, kao rezultat priliva islamskih organizacija na Kosovu, kao i kroz obuku lokalnog sveštenstva u arapskim zemljama. Oni pominju da postoji oko 50.000 sledbenika ovih islamskih konzervativaca na Kosovu. To je deo ukupne muslimanske populacije, koja se procenjuje na oko 1,8 miliona ljudi. A posle rata je izgrađeno mnogo džamija, čiju su izgradnju finansirali donatori iz islamskih zemalja

Neki pripadnici sveštenstva i konvertita su već privukli pažnju domaće obaveštajne službe, a strane službe tolerišu njihovo delovanje sve dok je to delovanje u interesu zapadnih zemalja. Ta nova generacija verskih konzervativaca, “kažu da ih sekularni ustav Kosova pravno diskriminiše. (??) Zato što im zabranjuje relaksaciju ograničenja verskih simbola u državnim školama, kao i pojavu zabrane da muslimanske žene i devojke nose maramu.”

Odnos između države i konzervativaca je obeležena neizvesnošću i nelagodom. Obe strane se oslanjaju na odredbe u međunarodnim ljudskim pravima. Šefćet Krasnići, imam u glavnoj džamiji u Prištini, izjavljuje: "Kada ljudi kažu da imaju slobodu veroispovesti, to nije tačno", i dalje kaže.: "Tražimo ista prava, kao muslimani u Londonu ili SAD."

Bedžet Šalja, predsednik organizacije za zaštitu ljudskih prava na Kosovu, kaže da je opasnost od ekstremizma potcenjena od strane Ujedinjenih nacija i Evropske Unije. "Danas su internacionalci ovde, ali oni će se vratiti i oni će nas ostaviti sa bombom koja otkucava", kaže Šalja. On je rekao da je siromaštvo na Kosovu i poroznost granica plodno tlo za radikalizam.

S druge strane , ističu se pojave u nasilnim obračunima tih radikalnih pripadnika prema običnom građanstvu i vernicima, koji se ne slažu sa takvim delovanjem. U takvim odnosima tek nema tolerancije….

U nekim zemljama je o tome zabranjeno i raspravljati, jer bi tobože moglo uticati na ugrožavanje ljudskih prava, vehabija?? Da li bi Knut Volebek, Visoki komesar za prava manjina Saveta Evrope, sad’ imao nekakav komentar!!?

Ajde što patriote Srbije i mi, obični građani, nemamo  saznanja o delovanju vehabija u našem okruženju i sa te strane mogućnoj potencijalnoj opasnosti za Srbiju, pa postavljamo pitanje: koliko li tek BIA ne zna o tome!!??

A i da BIA Srbije nešto zna, verovatno bi, kao i mnogo godina unazad, kad god bi se radilo o mogućem ugrožavanju Srbije (bilo s`polja ili iznutra), to uvek stavljala pod tepih, zato što ne sme ništa da preduzima, zbog onih stranih agenata, koji slobodno rovare po našoj (ako je još uvek naša) državi, čineći je još slabijom.

Ali zato mi građani Srbije, imamo pravo da pitamo i tražimo odgovore od Bezbednosno informativne agencije, ako ni zbog čega drugog, (bez zadiranja u poverljivost informacija), a ono zbog narodnog novca kojim se kroz porez finansira rad svih institucija u Srbiji, pa i BIA, sa svim njenim dužnostima i obavezama…

%d bloggers like this: